Przyciągające uwagę plakaty, rozmieszczone w miejscach publicznych stanowią świetną formę reklamy. Umieszczone w miejscach tj. ulice czy budynki zwracają skutecznie uwagę mijających je przechodniów. Pokonując codziennie tę samą trasę trudno ich nie zauważyć. Tylko moment decyduje o tym, czy plakat spełni swoją rolę. Zapamiętane plakaty są oznaką sukcesu kampanii reklamowej. Powinny one posiadać trzy składowe: slogan, grafikę oraz tło. Czasami na samym dole umieszcza się także dodatkowe informacje.

Plakat reklamowy

Plakat reklamowy

Przed projektowaniem afiszu należy przemyśleć, jaki przekaz chce się skierować do odbiorcy. Przekazem może być wyrycie się w pamięci odbiorcy, ogłoszenie promocji bądź budowa marki. Uświadamiając sobie zamierzony cel, należy zawrzeć go w projekcie.

Plakaty powinny zawierać kilka zdań na ten temat skonstruowanych konkretnie i zwięźle. Następnie wstępny tekst należy skrócić, mając na uwadze faktyczne dotarcie do odbiorcy.

Gotowa treść powinna zostać kilkakrotnie przeczytana i poddana ocenie. W efekcie końcowym w treści powinny mieścić się główne założenia. W celu głębszej oceny projektu, można udostępnić go do wglądu rodzinie lub współpracownikom, którzy spojrzą na niego obiektywnie. Ich zainteresowanie będzie oznaką, iż projekt jest skuteczny. W przeciwnym razie warto dopracować niektóre elementy w taki sposób, aby skuteczniej „przyciągały oko”. Należy poeksperymentować z grafiką, sloganem lub kolorami. Konsument powinien być zaskoczony.

Plakaty powinny zawierać informacje możliwe do przeczytania w ciągu niecałej minuty. Najważniejsze informacje powinny być widoczne od razu. Stosując się do tych sugestii można mieć pewność, że kampania plakatowa została przeprowadzona profesjonalnie.